Pazartesi, Kasım 27, 2006

Reflü ve Astım



Erişkin yaşta ortaya çıkan astım hastalığının çoğu kez nedeni reflü hastalığı olabilmektedir. Bunun nedeni ise reflü’ sü olan bir kişi gece yattığında farkında olmaksızın ağzına ve oradan da akciğerine gelen çok az miktardaki “asit” mide kapsamının burada yaptığı hasardır. Hava yollarına sürekli kaçmakta olan çok az miktarda asit, hava yollarında spazmlara yol açarak aynen klasik astım bulgularına yol açabilir. Bazen de bu astım benzeri durumun nedeni yutma borusu alt ucu ile hava yollarının ortak sinirlere sahip olmalarıdır. Bu durumda yutma borusu alt uç tahrişine bağlı uyarılan sinirler refleks bir mekanizma ile hava yollarında da spazmlara yol açabilmektedirler. Bu hastalar kimi zaman yıllar boyunca yanlış tedavilerle oyalanabilmektedirler. Bazı hastaların yıllar boyu boşu boşuna anti-alerjik yöntemlerle astım tedavisine maruz kalabildikleri hatta gereksiz yere « kortizon » türevi ilaçlar kullandıkları bilinmektedir . Dolayısı ile önceden hiçbir akciğer rahatsızlığı bulunmayan ve 30’lu ya da 40’lı yaşlardaki bir kişiye astım tanısını koyarken altta yatan nedenin reflü olmadığının mutlaka araştırılması lazımdır. Çünkü eğer astımı tetikleyen reflü ise böyle bir hasta anti-reflü ilaç tedavileri ile ya da ilaç tedavisine dirençli bir durum varsa basit bir cerrahi girişimle hasta tamamen normale döndürülebilmektedir.
Bir astımlıda esas problemin reflü olduğuna işaret edebilecek veriler :•Gece öksürüğünün ön planda oluşu ve belirtilerin ağır yemekle şiddetlenmesi•Alkol alma, yatmanın belirtileri tetiklemesi•Erişkin yaşta astım olmak•Klasik astım ilaçlarından yarar görmemek•Reflü şikayetlerinin de olması
Reflüye bağlı astım benzeri şikayeti olanların % 50 ‘ sinde klasik reflü belirtileri olmayabilir
Bazı olgularda ise astım reflüyü tetikleyebilir. Dolayısı ile neden-sonuç ilişkisi son derece profesyonelce araştırılmalıdır

Kaynak http://www.reflu.net/

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

I am a
Petunia

What Flower
Are You?